BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Tuesday 27 March 2012

#026 iNgAT kAwEn NikAh Ni....

Assalammualaikum.......
ingat kawen nikah ni benda main2 ke??? aku sbnrnye geram pada bekas besan aku nie... apa yg aku dengar dari pihak aku cerita nye lain.. dari pihak dia cerita lain plakkk.. dalam msa yg same bg aku..aku cuma dengar je.. yg mane betul salah aku x kisahh... bg aku ni semua pengajarann.....
kawen x sampai 3 bulan dah buat hal... aku x tahu sape nye salah laa... tapi kan sbelum kita nikah,kita dah kenal mcm mane pasangan kita... kita dah selalu dgn dia... tapi kalau x tahan dgn perangai masing2 kenapa perlu bernikah?? kenapa perlu menhabiskan banyak wang dan masa untuk pernikahan hanya 3 bulan???? aku pelik laa.. aku dah cakap dah dgn sepupu aku tu.. kena dulu mcm mane sipolan sipolan niee... ehh dia kata dah kenal daahh... dah kenal ok laa... aku x kisahh...

macam  aku dgn suami ni memang aku dah kenal dia ssgt... dia memang panas baran..pemalas....suka maki hamun..... tu semua aku memang boleh terima seadanya.... sbb aku dah kenal dia lebih dari 10tahun.... walaupon dia mcm aku aku tetap sayangkan dia... kita kena ada negative dan positif.. kalau dia sentiasa negative kita kena laa jadi yg positif... hurmmm.... aku x tahu laa dalam hubungan diaorg tu sape yg betul dan salah... 

yg aku x bekenan ssgt ni bekas suami dia ni dok canang2 kan cerita diaorg nie.. kenapa dia bercerai kenapa leh jadi penceraian... aduhaiii... heyy... semua tue kan hal rumahtangga yg kau penah bina.. patot ke kau nak ceritakan pada org lain?? bg aku laa sbnr nye dalam hal ni lelaki tu yg salah.. kalau x kenapa perlu dia nak bercerita pasal keburukkan pihak lagi satu kan??? konon2 nye dia kata bekas mak mertua dia yg sbnr nye nak suruh cerai... heyy..kau gila apee?? mane ada seorang ibu nak tgk anak dia menderita??? mana ada seorang ibu nak susah payah keluarkan banyak duit dan selepas tu nak suruh anak dia berceraii?? kau giler apee???? 

aku geram plakk laa dgr kau nye story smlm...aduhaii... lepas tu kau nak bgtau laa yg kau dah ada girlfren..dah ada kerjaya bukak cc kat satu tmpt tue... dan kau skrg ontwy nak beli kete... aduhhhaiii..untuk ape semua tuee??? saja nak bgtau aku konon2 nye kau dah berubah dan otw nak jadi kaya??? mcm tuee??? aku nak tgk gak pernikahan kali ke 2 kau mcm mane... dan pada sepupu aku tu aku memang dah sangka dia akan dapat lelaki lagi elok dan lagi kaya laa dari sesapa sbb aku tahu kehidupan dia memang kehidupan koprat sbb aku tgk perbelanjaan dia pon semuanye loded2...semua nye nak yg ori2 jee... hurmm moga korank berdua akan lebih bahagia dan tolong laa jgn laa dok canang2 kan benda yg lepas pada orang luar.. malu laa sikit...



P/S : TOLONG SELIDIK DAN SIASAT ORANG YG KITA NAK NIKAH NIE..KENAL BETUL2 DULU SBLM TIDO SEBANTAL HIDUP DAN MATI BERDUA.... MEMANG MUDAH NAK MENDIRIKAN RUMAH TANGGA TAPI BUKAN MUDAH NAK MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB DALAM RUMAHTANGGA....