BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Monday 26 March 2012

#024 SusAh BiLA kIta SusAh


memang betul orang kata... bila kita susahh..ramai yg lari dari kita... ramai yg x mengaku sedara laa x mengaku adik beradik laa... hurmm.... aku sedar skrg $ memang penting..semua nye tntg $... sesapa yg kekurangan atau tak da langsung $ mesti hidupnya susah di dalam hati.. sbb asik memikirkan tntg $..mane nak cari $ mane nak tambah kan $.... hurmmm... aku sedar sejak aku ada anak ni memang bnyk kena pakai $ tapi aku ni berat hati nak tinggalkan anak pada orang lain... ye la... selama 24tahun aku jadi anak tunggal...bila dah tahu betapa payah nye nak melahirkan anak ke dunia ni ingat senang2 nak bg orang lain jaga?? kalau jaga betul xpe gakk... aku xnak jadi mcm arwah ibu aku pentig kan kerja sampai anak x tercurah kasih sayang.... aku kalau boleh nak jadi BFF pada anak aku..aku nak rapat dgn dia mcmmane dia akn rapat dgn seorang kawan.... aku nak jadi yg terbaik untuk dia... =)
tapi zaman skrg ni walau mcm mane pon $ tetap penting.... buat masa skrg ni ayah masih ada jadi aku masih boleh bergantung pada dia.. tapi bila dia tiada nanti kemungkinan besar aku terpaksa kerja... kerja dari bawahhh....kerja jadi kuli dulu... kalau dulu mayb boleh laa nak cari keje dalam opis kan...ye laa dulu pengalaman banyakk.. ni dah tua2 nanti pengalaman apa..?? last aku keje masa aku kawen dulu..lepas tu x keje2 sampai skrg.... aku memang menyesal x cari keje betul2.... keje main2 je aku nie.. last2 aku yg merana... pada kengkawan yg masih muda cari laa kerja yg betul2..jgn kerja main2... kerja tu jadi penjamin masa depan kita.... kalau kita susah dalam $ kita ada simpanan kita sendiri... aku nak nyesal pon dah x guna kot?? aku skrg bnyk sgt berdoa agar aku di bukak kan pintu rezeki.. x dapat keje kat opis dapat jaga budak atau baby pon dah kira syukur ssgt..... aku xnak anak aku x makan...aku xnak anak aku hidup susah... aku nak dia dan keturunan aku ada kehidupan yg terjamin... in'allah allah swt akan bg aku rezeki.. cuma bila dah mcm mane tu aku xtahu.....yg penting aku skrg usaha nak cari pendapatan tambahan buat aku dan anak.... doa2kan saya ek... doakan kehidupan saya akan lebih baik dari skrg..... =)