BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Thursday 16 February 2012

#012 solaatttt....~~~

Allhamdulillah....masih boleh berblog lagi... hai followers...!!! asslammualaikummm....salam sejahtera.....
SOLAT??? urmm..kenapa aku pilih tajuk nie?? baru je lepas menunaikan solat asar tadi..memang betul ape yg ulama2 mengatakan tntg solat...tntg dekatkan diri pada ALLAH SWT.... bila kita dah melakukan solat,semuanye tenang dan aman...badan pon terasa sejukk jee..rasa semuanya mcm best ssgt....aku ni bukan reti ssgt nak wirid ke zikir ke..ape2 yg selain solat mmg aku x pandai...walaopun agama sampai darjah khas...tapi semuanye sia2... mmg aku dajal masa aku remaja...aku xpnh nak dekatkan diri pada allah swt...hanya selepas berumahtangga baru aku tahu betapa maha kuasanya allah swt.... DIA la segala2nya pada aku skrg....setelah DIA mengambil ibu aku untuk menghadap dia,baru aku sedar tntg kekuasaan dan segala2nya tntg DIA..... jahatkan aku?? tapi skrg allhamdulillah DIA dah bukakan hati aku untuk sikit demi sikit rapatkan diri dgn DIA...sama ada DIA terima ke x tu semua urusan DIA....cuma skrg bila aku dgr azan,allhamdulillah aku akan ingt untuk solat...cuma bila berjalan tue,aku segan untuk solat dimana2...mungkin kerana aku ni x bertudung dan x berpakaian sopan... bukan nye aku pakai baju seksi cuma aku ni suka berseluar pendek....yg aku nmpk,semua yg masuk bilik solat,semuanye bertudung...xkan aku yg x bertudung ni nak masuk...cuma tu je laa yg aku sesalkan....
entah bila aku nak pakai tudung dan merasai kenikmatan pakai tudung pon aku x tau... sedangkan aku pakai baju kurung je dah rimas...lagikan pakai tudung?? hurmm... entah laaa.....lagi satu lau nak pakai tudung kompom nak kena jaga tingkah laku,kena jaga peradaban,dan semuanya.. lau pakai tudung tapi mulot cam longkang pon x guna,baju ketat sane sini sampai tunjuk bentuk badan pon x guna,baik xyah bukak tudung....lagi satu skrg ni diaorg pakai tudung sbb fesyen atau nak cover melatt diaorg tue... mcm r aku ni x lalui semua tue dulu...ramai kengkawan aku kejap bukak kejap tutup....aku dah kenal ramai perempuan mcm tue... mayb ada betul nye kalau aku cakap aku xde seru lagi nak bertudung.... tapi aku mengharapkan segala pahala aku akan dikira walaupon aku x menutup aurat... 
aku skrg sedaya upaya nak memperbaiki diri ni....kerana aku skrg tahu hanya ALLAH SWT yg selalu ada dgn kita walaupon kita x boleh dgr dia membalas apa yg kita cakapkan pada DIA..... tapi in'allah dia akan tolong kita cuma kita je yg x perasan....aku berharap aku akan lebihhh menjadi wanita solehah dan aku teringin untuk menjadi kekasih ALLAH SWT..... =)