BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Monday 26 December 2011

UiSh UiSH uIsh.....

Assalammualaikum & Salam Sejahtera.....
Dah lama x hapdate blog nie.... maklum laa mmg bz ssgt minggu2 yg lepas... mau x nye... aku dah jadi nurse dah skrg nie... hahahaha...iye r.. suamiku kena sakit yg amat teruk sgt bulan nie.. naik takot aku tgk dia cuti panjang sgt.... hampir 1 week lebih laa gak... dah laa dia amik cuti kat swasta katanye malas mau g gomen nye spital sbb lambat dan  xleh nak amik injet..... sbb dia dah sakit ssgt aritu....
hurmm...suamiku kena GOUT.... bukan goat ek tapi gout.... entah dari siapa dia dapat sakit pon x tau r.. mayb sbb dia dah overweight kot...lagi satu dia makan mmg xnak pantang2... dah tau sakit semua dia hadapnyee....selagi tekak leh telan semua dia sapu.... last2 sakit... aku dah cakap jgn makan tomyam...eh x.. nak gakkk dia kata nak merasa je... merasa ape..dah tntu r org tu masak skali harung dgn udang,sotong dan dging... tu semua makanan utama gout laa..pastu sok paginye membengkak mcm orang nak beranak..pastu mulot x reti nak diam... ada je benda yg dia nak marahkan... aku yg dok gelakkk je tgk dia marah2 benda yg bukan2... biase r orang dalam kesakitan kan.... bukan nye nak istigfar ke amik air solat ke.... sbb tu aku gelakk je tgk dia sakit... huhuhuh.....
selama dia sakit kaki tu ok lagi laa leh makan leh bercakap.. leh tido lena... yg x bestnye x leh nak berjalan2...nak2 masa dia sakit tu anak buah aku dari key ell datang plakk... x semena2 aku yg kena melayan bawak jalan2 tetapi satu ari je laa.. pastu aku x leh nak melayan sgt sbb bila melayan diaorg hati aku ingt kat suami jee...sampai ayah aku kata x yah nak melayan anak buah layan suami jee... tahu gak ek ayah aku,cane perasaan aku.. ye r...kite sebok2 enjoy2 laki kat umah ngah sakit.. maaf le pada anak buah aku tu,bukan x nak bawak melayan tetapi suami dah sakit,hati xda senang maa.... 
lepas dia dah kena gout tu...ngam2 choii baik je kaki dia kena plakk demam panas... nak ajak g klinik mintk injet x nak plakkk... dia nak tadak panadol jee... pastu malam x leh nak tdo... muka dah berminyak..mata dah sembab.... pastu x leh nak makan sbb tekak sakit... dalam 2 ari pastu x kebah2 gak demam nye.. aku tuam kepala dia dgn air asam jawa... allhamdulillah pastu terus kebah demam... yg tinggal skrg nie hanya laa sakit tekak....
Now dia ngah sebokk maen badminton sakit plakkkk hati aku tgk dia g main badminton.... dah laa kaki baru baik dari sakit.. kang t sakit lagi dah x leh nak g keje..... dari cuti seminggu kang t kerajaan bg cuti selama2nya baru dia tauu.... hisshhhh.... mintak dijauhkan laaa..... tetapi geram gak dalam hati niee........ x serik2 betul laa suami aku nie... ada jee benda yg dia nak buat supaya kaki dia tu sakit.... hurmmmmm.... mintak2 laa dia xda ape2 ngah maen badminton tueee......... esok ni dia cuti lagi ni,dia kata sbb dah ec borang cuti sblm kena sakit aritu...dan cuti tu dah diperkenan kan oleh atasan..nak xnak kena cuti gak laa.... aku dah bising2 kat dia dah..lau boleh nak suh dia g keje gak.. iye laa cuti dah 1week lebih ni nak sambung ag esok.. walauuweeiiii....elakk ada orang dengki je kang....maklum laa gomen kan mmg mcm tue... bukan boleh tgk orang lain senang sikit...ada je kang diaorg nak kena kan....... mintak2 lusa dia keje laa hendaknye.. keje dgn bersungguh2... huhuhuhu...
itu laa dia cerita aku sepanjang aku tak hapdate blog niee... bye2.. nak melayan anak plakkk.....

(*_^)