BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Wednesday 28 December 2011

kArENaH c KeCiLkU......

Assalammualaikum....Salam Sejahtera.....

Semalam 26hb 12 2011, baru je bangun tydo c anak dah cakap mcm nie.. " mama,nak acik...apoorr....." hahahha...dgn pelatnye dia bercakap...mklum laa budak baru nak masuk 2 tahun mmg cakap mcm tue... tu pon dia cepat bijak dan pandai sbb dlm umor 1 tahun dah pandai cakap.. walaupon cakap x berapa betul tetapi dia berusaha untuk bercakap.... 
x semena2 aku kena masak cepat skrg...lau dulu masak tgh hari pon x pe sbb dia x kisah....skrg dah x boleh dahh nak kena masak pagi...asal bgn je dah mintak nasi... hihihi... x padan dgn susah nak berak ada hati nak mkan nasi.... mintak2 lepas ni dia senang berak.... allhamdulillah dia dah nak masuk umor 2 tahun.... aku harap dia akan mudah berak nanty sbb gigi dia dah mula nak tumbuh penuh... puting dia jgn cakap r kan,semua dah berlubang2 sampai boleh tadah air liur dia.... hahahha..naik geli aku tgk puting dia.... karang lau tukar pon x guna gak sbb nanty mesti bocor punye,dia uat puting tu utk gigit kat gusi dia sbb nak tumbuh gg kan.. hurmm.. lantak r janji dia ok....
Smlm pon ada sesuatu benda yg terjadi... smlm dia bersusah payah membasuh basikal kegemaran dia yg atok dia belikan.... siap basuh bajak dia lagi...pastu jemur laa sampai malam.... smlm xde siapa yg dtg ke rumah melainkan anak jiran..pakcik dia mmg langsung xde dtg.... smlm basikal tu pon xde sape yg pegang.. entah x semena2 basikal tu patah 2... aku x tuduh sesapa tetapi aku pelik sbb basikal tu walaumcm mane anak aku hentak pon xkan patah...sbb dia mmg untuk budak kan.... aku tahu anak aku mcm mane... kalau dia patah kan ke dia tumpahkan ke dia uat ape yg salah dia akan cakap dgn mama dia.... aku paham karenah anak aku... x pasal2 anak aku asik mintak basikal yg patah tu je.. sbb tu mmg basikal kegemaran dia.... kesian aku tgk..... dgn basikal tu laa dia boleh mengayuh sampai mane2... lepas ni dah xde lagi basikal... x kesian ke kat anak aku tue???? atok dia dah marah2 dah mcm mane leh patah... dah x psal2 aku yg kena tuduh sbb dok kat basikal... sabarr jee laaaa..... aku mmg x tduh sape2 tetapi aku pelik sbb smlm mmg baru lepas basuh dan xda sape2 yg dtg ke rumah melainkan dia..... dan xde sape yg sentuh basikal tue...smlm pas basuh pon dah tentu aku yg angkat g jemur...xda patah 2 pon..... patah kat depan plakk tue... entah lahh... aku harap anak aku akan okeh satu ari nanti... lau boleh aku nak bg dia yg baru.... kesian dia... asik mintakk jee.... hurmmm.......
Sejak dah pandai menonton dvd nie...anak aku asik tgk cerita CARS,BPB THE BUILDER dgn THOMAS N FWEN jee kojenyee..... sampai mama n papa nye pon x leh nak tgk dvd lain... hahhahaa... kekadang tu sampai biarkan dia melalak2 sbb mama n papanye nak tgk dvd lain.... ambboiii xkan laa tv dalam bilik utk dia tgk dvd dia jee mane boleyyy..... kekadang tu bila mama n papanye kat luo bilik...dia siap tutup pintu lagi...mcm bilik tu dia punye plakk.... hahahaha... kelakar kan.... tu  r dia dak2 skrg nie... pastu dia sebok mengira... 1 2 3 sampai 10... entah ape yg dia kira pon x tau r.... siap dah menghafal semua dialog dan aksi plakk tue... hahahahah.... kejap je dia dah nak masuk 2 tahun.. huhuhu.......mudah2an dia akan jadi anak yg soleh dan anak yg terbaik dalam hidup aku... mudah2an dia xkan buat ape yg aku penah buat pada ibu dan ayhku dulu walaupon ustaz ada cakap bila kite mengandung apa yg kite buat anak akan 10x lebih buat jahat dari apa yg kite telah buat..... aku percaya kalau aku sentiasa DOA mudah2an doa aku akan dimakbulkan....

LOVE U SAYANGG.... ZARIF ISKANDAR BIN ZULFAKAR