BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Wednesday 7 December 2011

sYuKuR allhamdulillah......

Assalammualaikum..... Salam Sejahtera.....

Baru aku sedar sebenarnye Allah swt selalu menolong dan mendengar doa2 yg selama ini aku luahkan.... kenapa aku cakap mcm nie....??? hanya setelah aku betul2 dalam kesusahan baru aku mengetahui yg selama ini hanya Allah swt sahaja yg membantu aku.... setelah aku mempelajari sesuatu tntg agama melalui blog orang lain dan aku mempraktiskan nye baru aku sedar mmg semuanye adalah betul dan benar.....
Aku adalah seorang anak yg derhaka...dan aku mmg tgh merasai pembalasan seorang anak yg derhaka... walau mcm mane pun aku sedang dalam proses untuk memperbaiki diri aku dan keturunan aku... aku x nak nanti bila anak aku besar,anak aku buat pada aku balik... aku selalu mendoakan agar anak aku akan menjadi anak yg soleh..... dan mudah2an dia akan jadi anak yg lebih baik dari aku.... dalam kegembiraan aku setelah Allah swt menolong aku tadi aku tetibe teringat kan arwah ibu aku yg telah pergi ke rahmatullah selama 3 tahun.....
Alangkah gembiranya hati aku KALAU dia masih ada lagi di dunia ini.... dapatlah anak aku bermanja dan bergembira dgn neneknye.... dan tak lah aku dan anak aku hidup dalam keadaan serba kekurangan ini.... tapi aku cukup syukur kerana masih dapat menampung hidup aku dan anak aku.... aku masih bersyukur kerana dapat seorang suami yg boleh menerima aku seadaanya dan boleh menampung kehidupan kami sekeluarga... cuma kadang kala aku mmg teringat kan arwah ibu.... kan bagus kalau dia masih ada.... 
kalau lah dia masih ada aku berjanji aku xkan sakitkan hati dia walupun sedikit... aku berjanji aku akan menjaga dia 24jam tanpa henti...aku berjanji aku xkan mempersia2kan dia lagi..... tapi tu semua hanya angan2 aku..... sbb dia dah tiada lagi..... dah x guna aku menyesal skrg... dah x guna aku nak merungut skrg nie... semuanye dah x gunaaa lagii.... aku harus teruskan hidup aku... sampai bila Allah swt akan menghukum aku aku redha..... aku akan cuba sedaya upaya untuk memperbaiki kehidupan aku... cuma aku perlukan sokongan dan pertolongan dari org sekililing.... tapi buat masa ni bg aku orang yg paling jadi tulang belakang aku adalah Anak aku suami dan ayah aku sndiri........ 
dgn anak aku laa tempat aku meluahkan semuanye masalah yg aku ada..... dgn dia laa tmpt aku melepaskan semuanye.... dan aku tahu dia memahami aku cuma dia xtau nak bercakap je.... setiap kali aku menangis dia akan menangis sekali dgn aku dan dia akan peluk aku.... alangkah aman dan bahagia bila anak aku selalu dan sentiasa di sisi aku..... mmg itu yg aku selalu doakan agar dia menemani aku hingga ke akhir hayat ku (in'allah).........
Jadi skrg aku perlu kuat dan tabah menghadapi segala ujian dari Allah swt.... aku tau yg baik dtg dari DIA yg jahat hanya datang dari diri aku sendiri.... jadi bg sesiapa yg MASIH ADA IBU..MAMA..UMMI...EMAK atau ape2 panggilan sekali pon untk insan yg melahirkan kita ke dunia.... JAGA laaa mereka dgn sehabis baik... sbb bg aku bila SEKALI MEREKA TELAH PERGI BUAT SELAMA2NYA KITA TIDAK AKAN DAPAT GANTINYE WALAU DGN CARA APA SEKALIPON........ aku kalau boleh nak balik ke masa lampau biarlah aku dapat memperbaiki hubungan aku dgn arwah..... tapi sayanggg...aku tetap akan menyesal hingga ke akhir hayat aku.... dan aku hanya boleh mengirimkan doa dan mengunjungi pusara nye sahaja..... dan hanya gambar dan kenangan sahaja yg dapat menemani aku buat selama2nya..... tapi aku masih gembira sbb aku masih mempunyai SEORANG AYAH yg baru skrg memahami dan menemani aku hingga ke akhir hayatnyaa..........

AL-FATIHAH UNTUK MUMTAHINUN BINTI RAHMAT.........amiinn........






SEJUJURNYA IEDA MMG MERINDUI IBU...... BARU SKRG IEDA TAHU BETAPA SUSAHNYA TAK ADA IBU KAT DUNIA NIE.... BARU IEDA SEDAR BETAPA BERDOSANYA IEDA BUAT IBU MCM TU SELAMA IBU HIDUP.... MAAF KAN IEDA IBU.... AMPUNKAN SEMUA SALAH DAN SILAP IEDA..... IEDA TAHU IBU X DENGAR DAN X TAU YG IEDA MMG NAK SGT MINTA MAAF DAN SUJUD PADA KAKI IBU.... IEDA SEDAR IEDA ADALAH SEORANG ANAK YG DERHAKA DAN NERAKA ADALAH TMPT IEDA... betul kan ibu????  iibbuuuuuuu...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!