BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Thursday 8 December 2011

cErItA kEtIkA x BoLeY tYdO... hIk HiK hIk....

Assalammualaikum.... Salam Sejahtera.............

Jam skrg menunjukkan 2.30 pagi.... huhuhu.... mata saya x leh nak tydo nie... sbb tadi dah bersengkang mata menangis teringat kan arwah ibu jadi skrg saya x leh nk tydo.... nak tau saya uat ape skrg nie?? saya on kan FB pastu saya maen PSP saya laa ape lagi... ngah main PSP tetibe teringat nak update blog saya lagi... maklum laa saya kan dah uat blog ni mcm dairi saya sendiri.... xde kawan nak meluahkan semua nye jadi saya luahkan dalam blog saya... hihihih..... jap ek saya nak abiskan main game bowling dalam PSP saya... huhuhu.....
Cakap pasal permainan mmg adat r kan ada kalah ada menang.... mcm dalam perkahwinan jugak... kejap ada pahit kejap ada manis kejap ada maung..... Ha??? maung??? kih kih kih kih..... ada ke?? ada kot.... bg saya bila dah lalui sendiri baru saya tahu ni semua adat..... kadangkala ada bermanja ada bergurau..dan kadang kala ada membawak ke pergaduhan....  bila dah bergaduh semuanye terkeluar .... tetapi bila dah marah kena laa jaga sikit mulot jgn sampai terkeluar ayat yg boleh memusnahkan perkahwinan... ye x??? huhuhu.....
Bila dah bergaduh mula laa yg isterinye cari kawan untuk meluahkan masalah yg lelaki cari aktiviti sendiri untuk melepaskan amarahnyee... yg masih ada ibu dan bapa yg sporting cukup bertuah laaaa... iye laa... mau ndaknye boleh laa berkongc masalah dgn diaorg... yg xde ibu atau ayah atau kawan terpaksa laa memendam rasa.... huhuhu..... 
cakap pasal mak n ayah nie kekadang aku xpaham r, ada sorang kawan saya nie yg baru kawen mempunyai masalah tntg mak n ayah mertua dia.. ada gak mak bapak yg dah melepaskan anak perempuan nye untuk menikah masih lagi siboookkk naa nak calling2 dan msj2 kt anak perempuan tu suruh g umah diaorg.... hurmm.... bg aku x yah laa nak nyebok2 pasal anak lagi... tahu laa diaorg nak uruskan waktu bila kat umah belah ni waktu bila kat umah belah lagi satu..... dah laa sblm nikah bnyk halangan dan rintangan yg terpaksa dia hadapi..... lepas nikah dia pk nak buat laa hal sendiri nak alami dok kat umah sndri... tetapi naseb dia kureng baik mak dna ayah mertua sebokk mengacau dia dan isteri nye... kejap2 kol kejap2 msj suruh balik umah belah isteri.... asik nak lebihkan belah isteri je.. naik kesian aku tgk kawan aku tue... naseb isteri dia baik sbb kawan aku tu dok ikot jee cakap isteri dia tue..... alasan nye kalah dgn tangisan isterinye... hahahahaha..... lemah gak kawan aku nie... x macam suami aku kalau A katanye A laa jawabnye xdemakna nye nak B.... hhahahahhaha......
xpe laa... diaorg pon baru kawen... masih lagi berasmara dana... nanti dah lama saya x tau la nak kata ape... kalau masih mcm tu gak untung r c isteri dapat suami yg mcm lembu.... hahhaha.... x baek dowhhh kutuk kawan sendiri.... bg saya bila dah berkahwin emak bapak x leh nak campur hal anak.... mereka cuma boleh mendengar dan menasihat sahaja..... x yah laa nak paksa2 anak yg telah sah menikah tu utk ikot telunjuk mereka lagi.... mcm saya.. lepas nikah je...ayah saya xde pon sebok2 nak msj2 ke nak cari2 ke saya g mane ke nak uat ape ke... dia ilekkss je... sampai skrg dah ada anak satu... huhuhu......
kepada kawan saya tue... saya harap dia akan jadi lelaki sejati jgn jadi lelaki yg sentiasa tunduk bawah telunjuk isteri.... bukan x boleh...mmg boleh tapi haruslah ada bertolak ansur... jgn kauuuu jee yg ikot kata isteri.... dia dah jadi hak milik kau.... punya laaa payah dulu kau nak dapatkan dia... kau dah bayor segala hantaran punya laa mahal... last2 kau yg jadi kuli batak dia... ape kes...?? aku nak tgk gak sejauh mane kata2 kau pada aku... huhuhu.... tapi bg aku kau akan tetap sama sampai ke akhir hayat kau... kau akan sentiasa tunduk pada kata isteri kau..... huhuh.... papepon selamat berbahgia aku doakn..... setiap pasangan ada ceritanye tersendiri.... cuma kes kau jee yg selalu bgtau kat orang an an an... huhuhuh.... so kepada yg bakal jadi mak bapak ( aku pon same ) harap nanty bila dah melepaskan t'jawab anda kepada anak menantu anda nanti jgn laa nak kepoh2 ag dgn diaorg sbb diaorg dah jadi t'jawab orang alin kita hanya mampu melihat dan menasihat jee.... huhuhuh......

ka----chhoowww.........


< sori lee cite aku pepagi n merepek... x pasal2 cite kawan aku yg kena tulis kat blog nie... hahahaha.... xpe sbg pengajaran lagi pon x kenal sape an... huhuhu... >