BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Saturday 7 April 2012

#039 SyUkUR AllHaMduLILLaH.....


Memang aku sedang bersyukur sessangattt pada allah swt sbb telah membuka kan pintu rezeki buat aku.... dalam aku susah hati mengenai "duit" akhirnya allah swt telah memberi keizinan untuk aku menjaga anak orang di rumahku sendiri.....

dalam kesyukuran dan keseronokkan sbb dah ada rezeki untuk aku jaga.... aku merasa kan kerisauan yg mendalam.... sblm aku dapat rezeki ni..ada juga aku bercerita dgn ayah aku sendiri pasal niat aku untuk menambahkan pendapatan isi rumah aku... ye la sampai bila kan aku nak bergantung pada ayah aku je.... 

ayah aku ada membangkang idea aku.. dia kata skrg ni banyak kes baby tersedak susu dan mati.. dia takut benda2 mcm tu berlaku pada aku... aku pon takot jugak.. tapi dalam hati aku... aku memang suka jaga baby atau anak orang.. aku akan jaga dgn cara aku sendiri... aku xnak sama dgn cara mak mertua aku.... kalau budak tu salah buat marah tetap marah....

aku harap anak aku akan paham kenapa aku nak jaga anak orang lain... dn kenapa aku perlu alihkan perhatian pada anak orang lain... mama sekarang hidup susah sgt sayang... cuma dgn cara ni je laa dapat menambahkan pendapatan mama dan papa.... mama xnak bergantung pada atok lagi...

aku berharap...bila nanti aku jaga anak orang tue.. semua nya akan elok2 berlaka dan xde ape2 yg x di ingini berlaku... sbb niat aku baik.. bukan semata2 kerana duit... ada jugak kerana nak anak aku berkawan... kesian dia.. mama dia masih belum boleh tambah anak lagi sbb keadaan kewangan kan.... dgn cara ni laa dia dapat berkenalan.. moga2 perangai anak aku pun baik laa nanti...

ya allah yg tuhan ku... kau permudahkan laa semua urusan ku dalam penjagaan anak orang nanti... semoga anak2 yg bakal aku jaga nanti mempunyai perangai dan tingkah laku yg baik serta soleh dn solehah....semoga perangai diaorg yg baik itu akan di contohi oleh anak aku sendiri.... permudahkan laa semua urusan ku nanti.... amin ya rab bal allaminn......