BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Wednesday 4 April 2012

#034 AnAk.....


aku tgh marah..tgh geram dgn anak aku sendiri... kenapa?? dia muka memang comel... muka memang buatkan org geram kat dia.. tapi skrg ni perangai dia dah menjadi2... aku memang tgh marah sgt kat dia.... walaupon anak...aku nak dia jadi yg terbaik... kalau skrg pon cakap aku dia xnak dengar..apa lagi kalau dah besar nanti kan????

memang aku tahu orang keliling sayangkan dia..tpi kalau semua org manja kan dia sgt dia nak jadi ape?? lemakk???? dgn aku nak manja ada masa dan tempat dia.. kalau nakal atau buat perangai aku x kira tmpt dan x kira orng... aku bedal je... aku bukan ape... cukup laaa cuma aku je yg derhaka dgn arwah ibu aku... aku xnak dia meneruskan tradisi DERHAKA aku tue... aku nak yg terbaik untuk diaa...

walaupon dia kecik kalau dia buat salah x tegur..nanti jadi jahat dan nakal mcm sedara2 yg lain..aku xnak mcm tuee... aku nak dia dengar kata aku..dan dia cuma nak dgn aku shj.... aku xnak dia rapat dgn orang lain walaupon family sndiri... aku nak dia milik aku....

skrg bukan main lagi... mentang2 dah pandai ikot apa yg dia dengar..semua dia nak ikot cakap.. bodoh... sial semua dia nak try cakap.... aku cuma boleh marah..tapi yg aku paling marahkan orang sekeliling dia... kenapa laa bodoh sgttt nak cakap bnda bukan2 depan anak aku?? nak2 ayah aku sendiri... dia selalu naa cakap cibai pukimak sial... yg lagi sorang pakcik dia laa... c edy tue... tu pon same.... jgn kata pakcik dia.. papa diaa yg terdekat pon same.. skrg ni anak aku suka meludahh sesuka hati diaa.. dia ikot pakcik dia edy yg suka meludah kat mane2 yg dia suka....

aku pelik laa..kenapa laa diaorg ni xde otakk ek??? kang aku tegur kang bergaduh plakkk.. aku malas laa.. last2 anak aku yg kena belasah dgn aku.... aku geramm.. dia masih x paham mama dia cakap JGN..NO.. X BOLEH.. SUDAHH.... semua ni dia masih xpaham2 jugakkk.....

dia suka menolong mama dia...tapi nanti dia tolong mesti menyakitkan hatiii... aku bukan ape.. dia dah laa suka membazirr...suka basahkan lantai....suka buat sesuatu yg mama dia benci.... kalau dia luka.. jatuh.. mcm mane?? dah laa aku sensorg kat umah.. nak harapkan pertolongan mesti lambat.... aku xnak ape2... berlaku pada dia..... 

skrg ni papa dia keluar g umah kawann.. dia melalak2 menangis nak ikot... mcm papa dia sayang sgt kat dia... kalau papa tu sayang kan dia... papa xkan tinggal kan dia kt umah.... selama dia hidup ni pernah papa dia basuh taik ke basuh kencing ke?? jaga masa dia sakit ke? ada semua xde laa.. bg makan pon  xpenah... buatkan susu pon x nakk...semua MAMA... ada zarif paham?? xdekann.. semuanye MAMA yg buat... jadi mama nak mama yg zarif pentingkan bukan orang lainn.......

kekadang memang aku banyak mengucap... banyak ingat allah swt.... tapi kalau aku x marah x pukul dia..dia xkan tahu bend atu salah.... aku walau mcm mane pukul pon aku mesti pujuk dia balik... usap ddiaa... aku sebagai mama dia... aku tahu mcm mane nak jaga dia... cumaa aku nak dia cepat paham dan cepat bertindak kalau mama dia kata benda tu salah.... aku xnak dia jadi anak derhaka dan anak kurang ajar.... tapi apa kan daya.. orang sekeliling suka menjatuhkan akhlak anak aku...... kekadang aku x terdaya laa nak handle sorg2..... tapi aku kuatkan jugak semangatt.... aku harap bila dia besar nanti dia paham kenapa aku marah dia kenapa aku pukul dia.... aku nak yg terbaik untuk dia... sbb aku sayangkan dia ssgt... dia la racun..dia lah penawar aku... aku nak dia sayangkan aku sorg je.... aku nak dia lebihkan aku sorg jee.. sbb selama ni AKU YG JAGA SEMUA NYE TENTANG DIAA.....