BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Wednesday 4 April 2012

#033 aPe ApE Je La Ek


haii... it's me... ieda.... assalammualaikum..salam sejahtera... huhuh..saje jee amik gambar lame nie.. dah xtahu nak update ape... ni pon sambil taip..sambil cari ilham... huhuhu... arini kite citer mcm citer rojak campur laa ek.. agak2 lau apa yg terlintas tu sedap nak dicerita..aku ku panjang kan ceritanyaa......


ari isnin ari tu ayah dah balik rumah.. rasa seronok ssgt kat hatini bila dengar ada orang bukak mangga kat gate besar.. terus terlintas kat hati mama mengatakan tu mesti ayah yg balik...ye la sape lagi yg ada kunci mangga depan tu kalau bukan aku dan ayah??? xkan suami balik tgh hari buta kot?? perkara biasa kalau ayah balik mesti laa berjalan sakan kan?? huhuhu.. sbb ayah bukan selalu ada rumah pon.. aritu pon dah 2 week x alik... nasib baik minggu dia dia alik.. lau x mesti aku merajok dgn ayah... 


mau x nye... ada sekali tu ayah memang kata mak sedara merajok sakan dgn aku... dia x balik hampir 2 bulan.. tup tup aku dapat panggilan dari mak sedara mengatakan yg dia sakit jantung... lepas dari tu aku memang takot ssgt kalau ayah ni merantau tmpt jauh2.. lepas tu aku org terakhir yg tahu dia sakitt...... tu yg aku xmauu... aku sayang kan dia walaupon aku tahu aku selalu menyakiti hati diaa...



sejak arwah ibu pergi 24.11.2008 ayah laa tempat aku mengadu segalanya....tempat aku mintak segala2nya.. kalau dia xde sape lagi yg aku leh harap kan?? sedara yg lain?? huh~~ hampehh..xde makna nye nak tolong aku....aku tahu aku banyak susahkan ayah dalam segi kewangan... aku sedar...aku menyesal sgt2 sbb menghabiskan semua duit pada tmpt yg bukan2..pada benda yg bukan2.. tapi yg aku dapat aku puas merantau....aku puas dalam semua hal....

aku dari dulu memang x rapat dgn ayah..sbb ayah selalu xde kat umah... ada je benda dan keje yg dia buat sampai x alik umahh....tetapi setelah ibu pergi uat selama2nya...baru aku berjinak2 dgn ayah... baru aku nak berkongc masalah dgn ayah.... sbb aku tahu,uat masa skrg nie hanya ayah yg selalu tolong aku dari segi kewangan dan semuanya...

bukan aku xnak keje...aku x suke ke interview..aku x suka nak uat2 resume nie..dah lama aku x buat semua tue.. dulu aku kalau g interview mesti arwah ibu yg rekemenkan.. x yah interview terus dapat keje.... lagi stu yg aku memang berat sgt nak keje adalah anak aku.... aku xnak anak aku orang lain jaga.. aku nak dia hanya milik aku...dia hanya manja dgn aku... aku xnak dia di jaga oleh orang lain walaupon ibu mertua.... sbb aku dah merasa kesakitan yg aku alami sendiri masa nak melahirkan dia ke dunia nie.. lagi pon aku masa tue dah 24 tahun jadi anak tunggal.. bila ada anak sendiri baru laaa aku merasakan semuanyee...

tapi kalau dah terdesakk nanti memang akan ku cari keje... tapi ayah aku ada pesan...duit ni sebenar nye lelaki yg kena cari.. aku xyah pikir2 kan sgt...tapi bg aku..biar laa susah senang bersama..,aku xnak dia pikul tanggungjawab dalam uit sorang2... skrg dah laa semuanye menggunakan duit....uat masa ni mayb aku nak jaga anak orang atau baby orang.. mudah2an semua nye dipermudahkan..dan tiada ape2 benda yg buruk berlaku dalam aku menjaga anak orang nanti... doa2kan laa yerkk?