BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Thursday 5 January 2012

SaBar DaLam SegaLa Hal

Assalammualaikumm..... Salam Sejahtera,,,

Sudah 4 hari anak aku sakit.. mula2 dia kena ulser mulut.... tadi pagi kena sakit kuman kaki,tangan dan mulot laa plakk.... kesian dia.... dah nak sambut hari jadi ada je halangan dia... aku harap sgt yg dia akan cepat sembuh... sepanjang dia sakit nie,aku bnyk bersabar dgn karenah dia.. tapi kekadang aku ada baran jugak,mau x nye..semua benda aku x leh nak uat,kena ngadap dia je...pastu apa yg dia nak semua kena dapatkan lau x,dia mula laa merajok.. kekadang aku pun marah aku xnak dia lepas sakit ni makin mengada2 mcm anak2 buah yg lain... sebelum dia sakit ni dia x pnh nak uat hal mcm nie.. sblm ni aku mmg akan marah lau dia buat hal bukan2,tapi dia ngah sakit nie aku kesian plak nak marah,tapi lau x marah kang t makin melarat ngada2 dia....
Dia lau dah sakit mulut dia,kompom melalak2 pastu dah pujuk nie dah pelok dia dah ciom dia,dia ttap melalak2 pastu siap nak kejang2 kan badan.... kalau mak org lain ada ke nak buat mcm tue... dia dah cukup untung ada mama yg mmg nak jaga dia,papa nye jgn harap laa nak jaga dia...papa dia tydooo je memanjng...walaupon dia dah dgr aku menangis teresak2 sbb kesian tgk keadaan anak yg x boleh nak tydo lena,papanye sedaappp je tydo x endahkan keadaan aku yg mendukung anak dari kul 1 pagi hingga ke subuh...dia x endahkan aku yg x tydo menjaga anak yg sakit.. mmg r dia keje tapi sesekali anak sakit kan boleh cuti.... jaga anak sama2...lau dia x keje bukan nye kena potong gaji pon,gaji tetap jalan... dia langsung x kesian kan aku yg jaga anak siang dan malam....
Bila aku dah teresak2 menangis mengenangkan nasib aku yg tanggung sensorg nie,aku mula merindui arwah ibu....kalau laa dia ada,mesti dia tolong jaga kan anak aku skali....dan kalau laa ayah ada kat umah dia pon akan tolong jaga skali.... ni ada ibu mertua pun,mcm xda ape2 pun... sepatutnya bila suami aku dah tgk keadaan anak yg melalak2 pepagi buta ni,dia kol la ibu dia mintak tolong tgk kan anak,kenapa melalak teruk sgt,pastu tanya ibu dia ada ape2 petua ke x.. ni x,dia tydooo memanjang dan buat hal dia sndri... ada skali aku suh jaga anak,dia marah nye anak tu sampai nak lempang anak.... tu aku baru suh jaga kejap,last2 aku dgn kepenatan dan kengantokkan jaga juga anak,ye laa aku takot nanti papa nye panas baran,anak juga yg kena lagi kesian.... nak xnak aku kuatkan diri untuk jaga anak....
Ni baru aku yg masih ada suami dan ayah.... yg dah jadi ibu  tunggal entah mcm mane dia menjaga anak yg sakit dalam masa yg sama berkerja... mesti payah kan... ape2pon aku tetap bersyukur sbb masih kuat untuk tempuh semua nie... dan aku masih bersyukur sbb ada ayah lagi..... walaupn aku selalu merasai yg aku sorang je jaga ank aku dah macam ibu tunggal dah.... ya allah aku berharap penyakit anak aku ini disembuhkan dgn kadar segera... aminn....
Doakan yerkk... kesian dia,dia masih kecik lagi..yg dia tahu hanyalah menangis menangis dan menangis......