BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Saturday 7 January 2012

dAh x TaHaN RaSaNYe

Hello peeps... Assalammualaikum,salam sejahtera.....

Harini anak semakin oke la... aku pulak yg sakit2 badan mnie.kejap panas kejap sejuk.... x leh dok lama2... asal bgn je kompom melayang2... dah macam orang mabuk daahh.... tadi ptg aku g angsana dgn kakak ipar dan ibu mertua... kalau di ikotkan hati x mau ikot sbb badan x sedap..tapi memandangkan semua dah ajak so kena laa pergi... kenapa aku malas nak ikot???
  1. sbb anak aku akan nakal kalau berjalan dgn orang....
  2. sbb duit xde sgt nak berjalan x syok r kan.....
  3. sbb badan penat anak pon baru nak baik sakit
Last2 aku yg penat... penat sbb ape? sbb marah anak aku.... peliat telinga dia,pukul badan dia..... geram aku.. dia ingt aku x malu agaknye dgn karenah dia yg suke dok mana2 yg dia suka,suka berjalan ke belakang,suka meronta2,suka pegang benda2 yg kotor,semua yg dia suke buat semua nye aku x berkenan... aku ape lagi laa.. tarik dia jejauh skolling kan dia.. walaupon dia xpaham,tapi aku nak ajar dia supaya tahu yg dia buat semua tu adalah salah.... dulu masa kecik2 xde nak uat hal mcm nie.... aku sedar dia dah besar,dulu xde bergaul dgn org lain xde bergaul dgn org lebih dewasa.... skrg semua dia bergaul.... asal x dapat sesuatu je mula laaa menangis kat situ,mula laa nak baring2 kat situ.... mcm mama dia xde belikan mainan plakk... mcm dia xde benda tu plakk..padahal kat umah terlebih satu tempayan mainan dia.. x caya ce dtg umah... penuh mainan kat umah.. semua aku belikan kekadang xde duit aku sanggup kumpul untuk belikan dia mainan...... aku bukan ape,aku xnak dia jadi anak yg kurang baik pada mama n papa nya... dan aku xnak dia bersikap kurang ajar dgn orang yg lebih tua pada dia.... bila dia buat mcm tu,aku selalu merajok dgn dia.. aku selalu menangis sbb dia buatkan aku terluka... dia buatkan aku merasakan yg ini adalah hukuman untuk aku... iye r,aku dulu menderhaka pada ibu dan ayah aku... skrg rasakan mcm mane anak sndri buat pada kita... aku selalu berdoa agar hukuman tu biar laa melalui aku sndri jgn melalui anak aku... aku xnak dia jadi anak derhaka... aku nak dia jadi yg terbaik... aku dah xtau mcm mane nak didik anak aku supaya jadi orang yg baik2... aku dah x tau mcm mane nak ajar dia dan aku x tau nak tanya siapa tntg anak nie... bila aku tanya artis atau ustaz dalam twitter langgsung x berjawab.. langsung x layan... entah la... aku rsakan anak aku makin teruk... makin menjadi2... sbb tu aku lau leh xnak dia bergaul dgn org lain xnak dia bercampur dgn orang lain.. biar aku ajar dgn cara aku sndri...
tapi dia xpaham2..iye r baru 2 tahun kan....tapi org kata nak lentur buluh bair dari rebung nyee....cewwaahhh ingt lagi ek aku tntg peribahasa nie... abis nak lentur mcm mane... asal kite kata JANGAN..dia buat jugak...asal kite kata X MAU.... dia buat jugakk.... asal kite TEGUR dia... dia uat dono jee... dia asal aku marah dia,dia tahu plakk cari papa atau org yg x penh nak marah2 dia.... dia tau mama nye selalu marah dia.... mesti dia meroyan mcm orang ape tah.... abis dia uat mama nye malu mesti laa mama nye tegur,dah tegur cara lembut x jalan, cara kasar laa jawabnye... aku kalau aku kata aku buat aku buat..... jgn nak memain2 dgn mama... mama nk anak mama jad yg terbaik... bukan hanya depan mata mama tapi blkg mama pun terbaik... 
tolong laa zarif iskandar bin zulfakar jgn laa nakal2 dengar kata mama.....