BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

<< ThE hApPy FaMiLy >>

<< ThE hApPy FaMiLy >>

Friday 25 May 2012

#043 BeRMuLA La SaTu PeRJLaNan


Assalammualaikum..... Salam Sejahtera.... agak dah berhabukk jugak laa kan blog aku niee... maklum laaa... sejak bulan mei ni mama dah mulaa bzz bzz bzz bzzz..... ada yg tahu dan korank yg membaca mesti ada yg tahu jugak kan???? maklum laa sblm tu ada aku update kan blog pasal xcitet an an an....

Salam penghulu segala harinie... maklum laa harini hari jumaat.... dan aku allhamdulillah dah semakin ok dari sakit tekak dan batuk serta dgn selesemaa..... ni pon menyempat sbb anak semua tydoo... anak aku lom bgn.... yg lagi sorg tgh tgk upin dan ipin... so aku ada masa laa sikit niee.... step by step k aku ceritaa....

Pada 2 mei 2012 bermulaa laa perjalanan mama sbg pengasuh anak org..... anak-2 yg pertama mama jaga ialah damia ( perempuan 3tahun ) hamzar ( lelaki 6bulan ) dan ammar a.k.a adam ( lelaki 10bulan )... masa mula-2 aku nak jaga tu memang aku x leh nak tydoo... semuanye serba x kena... dan aku bangun memang awal dalam jam 5.30 pagi aku dah bgn... hahahhaa.. x penah-2 aku bgn awal mcm tue,tapi pada hari tu aku TERPAKSA bgn awal sbb dah ada tanggungjawab baru kan kan kan... so dah bgn tue mandi manda dulu.. solat subuhhh dan terus masakkk...... lepas masak tu aku relaxx kejapp je.. menanti kedatangan anak-2.....

Dalam jam 7.30 pagi anak-2 yg pertama sampai... lepas tu jam 8 pagi anak yg lagi 1 sampai..... pada mula nyee memang laaa KELAM KABUTT waa cakappp... naseb baik ada mak mertua.. dia yg tolong jampi serapah pada anak-2 nie... sbb diaorg melalak-2.... yg damia masa mandi yg adam memang 24jam melalak..... sampai aku mandi peluhhh beberapa hari tuee di sbbkan adam niee.... yg lain semua org cuma masa mandi je laaa.....

Yang c hamzar pulakk.... masa dia bogel dia sukaa ssgt main dia nye totee... sampai merah tote diaaa.. akunye panikkk sampai aku call mak dia... rupa-2nya dia memang mcam tueee..... so lepas tue aku dah relakss je laa.. x yah nak kelam kabut.....

Akak damiaa makan paling cerewet..... sbb dia sayur semua xnakk NASI pon xnak tauu..!! dia just makan sup-2 je... atau jajan-2... tapi badan diaa.. memanggg kuss semangattt....!! dia kuat tydooo... dan mayb susu kott..... mula-2 dia da juga buat perangai tapi lepas dah kena marah dgn aku dia dah x berani nak bersuara....  tapi dgn dia nie anak aku paling antiii ssgt.... damia ni laa tempat dia langgar... rampas barng mainan dan semua laa... tapi anak aku dgn bby-2 semua dia sayangg sssgtt..!!! huhuhuh......

Anak aku?? dia penah sekali kena marah giler dgn aku.. sbb dia KEDEKOTTT dan SUKA RAMPAS barang kakak damia..... aku geram betull dah penat dahh sound jgn jgn jgn.. ehhh x dia buat jugakk.... last2 kena jugakk sekaliii... tu pon sekali je laa. lepas tu dia mcm serik jugakk.... kalau aku kata amik hanger cepat-2 dia bg kat akak damiaa.... huhuhuhu... kekadang kesian pon ada.. tappii kalau dah tahap gaban nyee kedekott sape yg x marah kan?? bila akak damia xde atau bby-2 semua xde.. sibukk benar tanye... akak mane?? bby mane?? huhuhu....

Uat masa niee.... baca dulu laa bahagian yg niee ea?? t aku sambung lagii... bnyk lagi storyyy.....


damia.. adamm.... zariff....



hamzar..... zariff....